6 malých návyků, díky kterým budete pozitivnější než 98 % lidí

Karolína Svoboda

Odkryjte 6 jednoduchých změn, které mohou zásadně ovlivnit váš pohled na svět a přinést vám více radosti a štěstí do života.

Pozitivní přístup je nezbytný pro zlepšení naší duševní a fyzické pohody. Ale jak toho dosáhnout? Zde je 6 návyků, které vám při každodenním používání mohou pomoci stát se pozitivnějšími než 98 % lidí!

1. Osvojte si praxi vděčnosti

Vděčnost je jedním z klíčů ke štěstí a pozitivitě. Udělejte si každý den čas na zapisování nebo prostě jen přemýšlejte o věcech, které ve svém životě oceňujete. Může to být tak jednoduché, jako rozpoznání drobných každodenních radostí, jako je dobrá ranní káva nebo příjemný rozhovor s kolegou.

Deník vděčnosti

Chcete-li tento zvyk praktikovat, můžete si vést deník vděčnosti. Každý večer, než půjdete spát, si napište tři věci, za které jste vděční. To pomáhá zaměřit vaši mysl na pozitivní aspekty vašeho života spíše než na problémy a starosti.

2. Dopřejte si chvíle relaxace

Je nezbytné najít si čas pro sebe, abyste dobili baterky a vypěstovali si pozitivní přístup ke světu kolem nás. Tyto chvíle relaxace jsou příležitostí k procvičování činností, které nám přinášejí potěšení a pomáhají nám odbourávat stres.

  • Dělejte meditaci nebo jógu
  • Číst knihu
  • Trávit čas s přáteli nebo rodinou
  • Projděte se na čerstvém vzduchu

Tyto přestávky by měly být přizpůsobeny vašemu vkusu a vašemu životnímu stylu:

Výběr relaxační aktivity

Vyberte si aktivitu, která vám umožní relaxovat fyzicky i psychicky. Udělejte si čas na seznámení s touto činností a nepovažujte to za povinnost, ale spíše za chvilku věnovanou vašemu blahu.

3. Cvičte empatii vůči ostatním

Být empatický vůči ostatním je velmi účinný způsob, jak zlepšit své vlastní pozitivní myšlení. Když rozumíme a přijímáme emoce druhých, podporuje to naši schopnost vytvářet harmoničtější a pevnější vztahy. Vědět, jak se vžít do situace druhého člověka, vám umožní lépe porozumět jeho myšlenkám, potřebám a chování.. Pomáhá nám také méně se soustředit na sebe a věnovat více pozornosti pocitům a zkušenostem druhých.

Zlepšete svou komunikaci

Aktivní praktikování empatie zahrnuje zejména kvalitu naší komunikace s ostatními. Být laskavý, nabízet naslouchající uši a poskytovat vhodné odpovědi jsou zásadní pro rozvoj pozitivního přístupu.

4. Vypěstujte si odměňující společenský kruh

Naše okolí hraje zásadní roli v naší pozitivitě: lidé, se kterými se pravidelně stýkáme, ovlivňují naši náladu a způsob, jakým vidíme svět. Je proto nezbytné obklopit se lidmi, kteří sdílejí naše hodnoty a podporují nás v naší snaze o štěstí.

Najděte svou podpůrnou skupinu

Identifikujte pozitivní lidi kolem sebe a trávte s nimi více času. Konstruktivní diskuse, vzájemná pomoc a pohostinnost mezi přáteli jsou příležitostí k posílení vašich pozitivních myšlenek.

5. Naučte se poznat sami sebe a buďte k sobě laskaví

Abyste si vypěstovali pozitivní přístup, musíte se nejprve naučit lépe poznat sami sebe. Buďte si vědomi svých silných a slabých stránek, ale buďte k sobě také laskaví.

Přijměte své nedokonalosti a naučte se s nimi žít, aniž byste se na ně příliš zaměřovali.. Člověk, který se neustále odsuzuje za své chyby, má tendenci mít v sobě negativní myšlenky, což poškozuje jeho duševní a emocionální pohodu. Naučte se vážit si svých úspěchů a nedávat příliš velký důraz na neúspěchy: berte je jako příležitosti k učení a osobnímu růstu.

6. Jezte zdravě a pravidelně cvičte

Zdravá a vyvážená strava i pravidelná fyzická aktivita významně přispívají k naší úrovni pozitivity. Tyto návyky skutečně podporují vylučování endorfinů, těchto hormonů, které nám dávají pocit pohody a které pomáhají bojovat proti stresu.

  • Vyberte si čerstvé ovoce a zeleninu
  • Omezte zpracované a příliš sladké potraviny
  • Přijměte pravidelný jídelníček

Co se týče fyzického cvičení, není nutné se každý den věnovat hodinám intenzivního sportu:

Sportovat

Najděte si aktivitu, která vás baví a kterou můžete dělat pravidelně, i kdyby to měla být jen 30minutová procházka každý den.

Domů » Blog » 6 malých návyků, díky kterým budete pozitivnější než 98 % lidí